Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez D2mian
    Czy AGM będzie lepszym wyborem do O2 BXE na krótkich odcinkach po mieście czy tradycyjny aku?
    Zdecydowanie AGM.

    1. Szybciej przyjmuje ładunek
    2. Ma większy prąd rozuchowy niż odpowiednik o tej samej wielkości
    3. Dłużej może stać auto bez podladowania
    4. Łatwiej znosi stan niedoladowania ( ale bez przesady. .)


    Przed montażem do sprawdzenia

    - parametry ładowania ( powyżej 15V szybko zdegraduje )
    - osłona termiczna powinna być. Może być plastik oryginalny lub materiałowa otulina (świetnie izoluje od ciepła)

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      W obecnej generacji ciepło już nie ważne
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez Sebastian_M26
        W obecnej generacji ciepło już nie ważne
        To nie ma się co zastanawiać - bo ceny AGM są juz akceptowalne, naVet zachodnich liderów :diabelski_usmiech.

        Komentarz

        • PiotreQ
          Ambiente
          • 2013
          • 224
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          tak jak pisałem tak zrobiłem.
          odpalanie skody na świeżo naładowanym aku

          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez PiotreQ
            tak jak pisałem tak zrobiłem.
            odpalanie skody na świeżo naładowanym aku

            http://www.youtube.com/watch?v=HHIZ5...ature=youtu.be
            A jak rozładowany był wówczas od strzała odpalił. :diabelski_usmiech przy 3 stopniach C :diabelski_usmiech

            Fajnie że chciało Tobie się nagrać.

            Można wyeliminować świece. Jeśli sporadycznie występuje to może kąt wtrysku do roboty.

            Jaka ładowarka go podniosles?

            Komentarz

            • PiotreQ
              Ambiente
              • 2013
              • 224
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              niee tak samo by zapalił na -15 problem mam tylko i wyłacznie z 2 letnik aku exide ktory po 2-3 tyg stania na tyle sie rozładowuje ze idąc do garazu mam 50/50 albo odpali albo nie.

              ladował sie 2 dni ladowarka z lidla

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez PiotreQ
                niee tak samo by zapalił na -15 problem mam tylko i wyłacznie z 2 letnik aku exide ktory po 2-3 tyg stania na tyle sie rozładowuje ze idąc do garazu mam 50/50 albo odpali albo nie.

                ladował sie 2 dni ladowarka z lidla
                Kiedyś miałem 1.9 Tdi 1Z.
                Kupiłem najtańszy Akumulator 80Ah, zwykły z krokami.
                Podladowalem go gotując całą noc na prawie 16V.
                Auto stało prawie 3/4 roku nieużywane. Dodam że 2 świece żarowe nie działały jak się okazuje. Po tak czasie musiałem jechać na badania techniczne stąd już pojechałem drugim autem z kablami.

                Z ciekawości pokręcił rozrusznikiem i przy minus 5 odpalił robiąc zasłonę dymna. Oczywiście stał bez alarmu.

                Auto z 97 roku. :diabelski_usmiech

                Ale to jaki dygresja

                Komentarz

                • samtech84
                  Elegance
                  • 2008
                  • 988
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  1z to całkiem inna historia, nie było tam dwumasy przez co podlana dobrze była dawka rozruchowa, dlatego spalone świece nie przeszkadzały w odpalaniu na mrozie. Rodzice mają właśnie golfa III jako samochód gospodarczy z silnikiem 1z i pali przy mrozach jak Chuck Norris z pół obrotu, później zrobi zasłonę dymną i można jechać. W nowszych silnikach, aby dwumasa nie dostawała jest zrobiona tak mapa, że sterownik poda dopiero paliwo do wtrysków jak przy kręceniu rozrusznikiem silnik osiągnie pewną wartość obrotów i będzie do dawka dość oszczędna.

                  Komentarz

                  • demmsi
                    Elegance
                    • 2011
                    • 966
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Ktoś miał styczność z akumulatorami z ASO? Sprzedawanymi jako części ekonomiczne?

                    Zamieszczam pewien propagandowy test >>KLIKNIJ<<

                    Zaciekawiła mnie waga aku ekonomicznego, 2,5kg cięższy od varty silver...

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez demmsi
                      Ktoś miał styczność z akumulatorami z ASO? Sprzedawanymi jako części ekonomiczne?

                      Zamieszczam pewien propagandowy test >>KLIKNIJ<<

                      Zaciekawiła mnie waga aku ekonomicznego, 2,5kg cięższy od varty silver...
                      W rodzinie w Passacie siedzi 5ty lub 6ty rok . Zero problemów.
                      Po analizie tego dokumentu jest bardziej niż ok niemniej ja rozgladallbym się za AGM juz (ceny spadły)

                      Komentarz

                      • koka
                        Rider
                        • 2015
                        • 321
                        • Seat

                        Zamieszczone przez pedros
                        Zdecydowanie AGM.

                        1. Szybciej przyjmuje ładunek
                        2. Ma większy prąd rozuchowy niż odpowiednik o tej samej wielkości
                        3. Dłużej może stać auto bez podladowania
                        4. Łatwiej znosi stan niedoladowania ( ale bez przesady. .)

                        Też tak myślałem - ale czytam i słucham coraz więcej krytycznych opinii a potrzebuję aku do auta które od jakiegoś czasu więcej stoi niż jeździ ops: krótko mówiąc - zachwyt trwa rok góra dwa, podobno są mało odporne na głębokie rozładowanie a nawet na niedoładowanie więc dla aut które mało śmigają to tak niekoniecznie ... no i jeszcze coś - muszą mieć ponoć duży prąd ładowania min. 14,7 V (tak piszą na forum GOLFA). Konkluzja jest taka : mało jeździsz albo na krótkich dystansach - to tylko tradycyjna kwasówka - i co Wy na to ?
                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz

                        • toomasz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 909
                          • Volkswagen
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                          Aku wymieniony, zakup EXIDE PREMIUM 77AH 760A, podobno to jedna grupa z centrą, lecz Centra to produkty na rynek polski, a Exide na rynek zachodni. Sprzedawca powiedział, ze Centra ma ostatnio sporo reklamacji..

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Pierdoły cisną ci golfiarze, w instrukcji producenta Zap Expedition jest 14,4V. Właśnie do rozladowań są AGM-y. Mam w mało jeźdzonym i rozładowywanym gps/gsm, w gorącej uszczelnionej komorze 1,6T, AGMa już ponad 2 lata. W tym aucie tradycyjny aku nie dożył roku.
                            Pozatym w starych golfach panuje 13,5-13.8V.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • PiotreQ
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 224
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              Zamieszczone przez toomasz
                              Aku wymieniony, zakup EXIDE PREMIUM 77AH 760A, podobno to jedna grupa z centrą, lecz Centra to produkty na rynek polski, a Exide na rynek zachodni. Sprzedawca powiedział, ze Centra ma ostatnio sporo reklamacji..
                              mam tego exida kupiony w 2014 jestem bardzo niezadowolony to to samo co centra i sa tak samo reklamowane.

                              Komentarz

                              • niedziela67
                                Elegance
                                • 2007
                                • 767
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                Silver naładowany napięcie aku po 2 dniach wożenia bagażniku na mrozie 12,84V z 780A ubyło 21A Stan aku dobry. Dziś założony ponownie i zobaczymy co dalej.
                                Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                                Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                                Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                                Komentarz

                                • koka
                                  Rider
                                  • 2015
                                  • 321
                                  • Seat

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  Pierdoły cisną ci golfiarze, w instrukcji producenta Zap Expedition jest 14,4V. Właśnie do rozladowań są AGM-y. Mam w mało jeźdzonym i rozładowywanym gps/gsm, w gorącej uszczelnionej komorze 1,6T, AGMa już ponad 2 lata. W tym aucie tradycyjny aku nie dożył roku.
                                  Pozatym w starych golfach panuje 13,5-13.8V.
                                  no właśnie ... też mam "starego golfa" czyt. leona i też mam 13 V z hakiem :diabelski_usmiech zap jest w b. dobrej cenie, szkoda że nie zmieści się w mojej obudowie ...
                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez koka
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Pierdoły cisną ci golfiarze, w instrukcji producenta Zap Expedition jest 14,4V. Właśnie do rozladowań są AGM-y. Mam w mało jeźdzonym i rozładowywanym gps/gsm, w gorącej uszczelnionej komorze 1,6T, AGMa już ponad 2 lata. W tym aucie tradycyjny aku nie dożył roku.
                                    Pozatym w starych golfach panuje 13,5-13.8V.
                                    no właśnie ... też mam "starego golfa" czyt. leona i też mam 13 V z hakiem :diabelski_usmiech zap jest w b. dobrej cenie, szkoda że nie zmieści się w mojej obudowie ...
                                    Zmień regulator napięcia i masz 14.4 latem i 14.7 zimą.
                                    Do sprawdzenia trasy prądu z alternatora idę o zakład ze 07 V ucieka na kontakcie z masą.

                                    Wracając do AGM w stosunku do normalnych kwasowych to na mrozie prawie wcale nie ma samorozladowania (pomijam oczywiście pobór instalacji bo 40 mA kiedyś w końcu zakosi rezerwę prądu )

                                    Pamiętajcie że do AGM konieczne są specjalne ładowarki mikroprocesorowe (nie są drogie).

                                    Czasami pomimo braku miejsca 272 mm wchodzi jak rezygnuje się plastiku oslaniajacego a ostatecznie można zmienić podstawę (na aukcjach 20 pln) na większą.

                                    Komentarz

                                    • Araspol
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 74

                                      I stało się. Dzisiaj moja 5 letnia Centra Futura po nocy na mrozie powiedziała koniec. Po lekturze tego wątku dochodzę do wniosku,że w poniedziałek w sklepie mam brać co będzie korzystnie cenowo, bo Centra, Varta itd to teraz jedno i to samo? Dobrze rozumuje, czy celować w jakiej konkretne firmy?

                                      Komentarz

                                      • Sony
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 342
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez Araspol
                                        I stało się. Dzisiaj moja 5 letnia Centra Futura po nocy na mrozie powiedziała koniec.
                                        Nie można go podładować prostownikiem ?

                                        Komentarz

                                        • eaglemirek
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 14107
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez Sony
                                          Nie można go podładować prostownikiem ?
                                          Skoro raz powiedział koniec to i należy się spodziewać kolejnych końców.
                                          Skoro wytrzymał 5 lat a koszt pewnie 250-300 zł to na rok wypada nam 60 zł to na miesiąc z 5 zł, więc czy warto szukać takich oszczędności :?: ( o stracie czasu i nerwów na ładowanie złoma nie wspominając) Nie lepiej mieć ten komfort że nawet przy większych mrozach przychodzimy rano do samochodu i mamy pewność, że odpali.
                                          Dla mnie gra nie warta zabawy, nie podnieca mnie fakt że aku wytrzymał 7 lat. Samochód trzymam pod blokiem i fabryczny aku 44Ah wymieniłem przed 4-tą zimą, a nie mam zamiaru nosić go po piwnicach i doładowywać lub jeździć po mieście i spalać paliwo byle go podładować :!:
                                          No ale każdy szuka oszczędności gdzie chce



                                          CB Harry II ASC + Triflex

                                          Pozdrawiam Mirek!!

                                          Komentarz

                                          • Araspol
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 74

                                            eaglemirek, dokładnie ująłeś mój tok myślenia. To aku zrobiło już swoje a mnie nie bawi loteria czy odpale po II zmianie w robocie czy nie. Chce kupić nowy i teraz myślę jaki wziąć,żeby chociaż te 3 zimy przeżył

                                            Komentarz

                                            • Sony
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 342
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Trzeba było tak od razu .
                                              Mój ori aku zastrajkował przed upływem 2 lat. Doładowuję go bo wątpię aby inny nowy aku wytrzymał dłużej bez doładowania przy jeździe po kilka km pomiędzy uruchomieniami silnika.

                                              Nie chodzi tu o wymierną oszczędność lecz o racjonalność :szeroki_usmiech

                                              Komentarz

                                              • wesol
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 689

                                                Jak na future to i tak chyba wynik. Z tego co sie slyszy od ludzi to w dzisiejszych czasach nei wiadomo co kupic. Czy markowy czy jednak jakis niszowy. Puki co mam varte blue i sobie chwale. Zero problemów.
                                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                Komentarz

                                                • Araspol
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 74

                                                  Zamieszczone przez wesol
                                                  Jak na future to i tak chyba wynik. Z tego co sie slyszy od ludzi to w dzisiejszych czasach nei wiadomo co kupic. Czy markowy czy jednak jakis niszowy. Puki co mam varte blue i sobie chwale. Zero problemów.
                                                  Chciałem ponownie future kupić, jednak po przeczytaniu opinii chyba ją odpuszczę. Myślę,że skłonię się ku Varcie albo Bosch'owi.
                                                  A co myślicie o akumulatorach firmy Yuasa?

                                                  Komentarz

                                                  • eaglemirek
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 14107
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Araspol, Na początku grudnia 2013 kupiłem Vartę 52Ah Póki co jestem zadowolony Czeszka pali na dotyk choć dużo kręcę się wokół komina i nigdy żaden aku nie był u mnie doładowywany



                                                    CB Harry II ASC + Triflex

                                                    Pozdrawiam Mirek!!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...